شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

خاطرات شهید سیاح طاهری نوشته می‌شود

نوشته شده در ساعت - 19 مهر 1396
شهید سعید سیاح طاهری

رضیه غبیشی از نگارش کتاب جدیدی با محوریت زندگی شهید سعید سیاح طاهری خبر داد.

رضیه غبیشی، نویسنده و خالق کتاب «ملاصالح»، از نگارش کتاب جدیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول نگارش خاطرات هدیه غبیشی، همسر شهید سعید سیاح طاهری هستم. کار مصاحبه برای نگارش این اثر به اتمام رسیده و قرار است نگارش آن به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه شهید سیاح طاهری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از شهدای مدافع حرم است، ادامه داد: همسر شهید سیاح طاهری، خواهرم است و من قصد دارم با نگارش این کتاب زندگی خصوصی شهید را به تصویر بکشم.

نویسنده کتاب «ملاصالح» با بیان اینکه نگارش خاطرات و زندگی‌نامه شهدا می‌تواند در معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی به نسل جوان مؤثر باشد، افزود: نوشتن از شهید سیاح طاهری برایم شیرین و جذاب است. امیدوارم که با انتشار کتاب‌هایی مانند زندگی‌نامه این شهید، بتوانیم الگویی از زندگی اسلامی ایرانی را به دختران امروز جامعه‌ معرفی کنم. آنها هم آمدند تا یک زندگی را بسازند و هم خودشان ساخته شوند، با یک سختی جا نزدند و ایستادند. این آثار در واقع آن زندگی زوج‌های جوان دهه شصتی و صبوری‌ها و ایثارهای آنها به تصویر کشیده می‌شود.

شهید حاج سعید سیاح طاهری در سال 1336 در شهرستان آبادان به دنیا آمد. دوران نوجوانی او مصادف با اوج‌گیری مبارزات حق‌طلبانه مردم ایران علیه حکومت خودکامه پهلوی بود. روح بزرگ شهید سیاح طاهری، او را به‌سمت مبارزه علیه سلطه استعمار و استبداد در کشور سوق و مجاهدت در راه ریشه‌کن کردن نظام طاغوتی و برپایی حکومت اسلامی به‌رهبری امام خمینی(ره) را بر اخذ بورسیه و تحصیل در آمریکا ترجیح داد.

پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنی‌صدر مشارکتی فعال داشت، با شروع تجاوز دشمن بعثی، به‌همراه پدر و دو برادرش داوطلبانه به دفاع از کشور پرداخت. شهید سیاح طاهری در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره در جبهه‌های مختلف حضور داشت، بارها در عملیات‌های مختلف مجروح شد و با از دست دادن قسمت زیادی از سلامتی و اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی 70 درصد نائل آمد.

شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه، از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادواره‌های شهدا و عملیات‌های جنگ تحمیلی به انجام رسانید. اشتیاق شدید او به خدمت و شهادت در راه خدا سبب شد با مورد تهدید قرار گرفتن حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه، به صف جهاد علیه گروه‌های تکفیری و ضداسلام در مسئولیت مستشاری بپیوندد. سرانجام شهید سیاح طاهری در دی‌ماه سال 94 به خیل کاروان شهدا پیوست.

۹۷

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها