شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

آئین چهلمین روز شهادت سردار «سیاح طاهری» در آبادان برگزار شد

نوشته شده در ساعت - 30 بهمن 1394

با حضور جمع کثیری از رزمندگان گردان مقداد، مردم و مسئولان، آئین چهلمین روز شهادت مدافع حرم شهید سردار «سعید سیاح طاهری» در محل مصلی نماز جمعه آبادان برگزار شد.

امام جمعه آبادان  در این آئین ضمن آرزوی توفیق حرکت در مسیر شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا عبرت آموز است. شهید طاهری در آرزویی که برای شهادت در راه دین داشت حقیقتا صادق بود و به آرزویش نیز رسید.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور با اشاره به اینکه کارها و فعالیتهای فرماندهان گردان مقداد با معنا بود، افزود: شهیدانی همچون سردار طاهری که به اثر بخش بودن کارهایش حتی پس از مرگ نیز اشراف داشت، برای تمامی اقداماتش هدفگذاری کرده بود که از جمله این اهداف می توان به انتقال ارزشها از رزمندگان نسل اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به نسلهای سوم و چهارم انقلاب اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ارزیابی اقدامات انجام شده یکی از کلاسهای شهید طاهری بود. او می دانست که یک فرد فرهنگی باید کارهایش را ارزیابی کند تا ثمره بخش بودن و یا نبودن اقداماتش مشخص شود و شهید طاهری در این مسیر همواره موفق بود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: شهید طاهری به جناح بندیهای پوچ سیاسی که تنها دنبال مطامع سیاسی خود هستند، متصل نبود. وی همواره در خط رهبری و پشت سر ایشان حرکت می کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به مصادف شدن هجدهمین گردهمایی گردان مقداد با چهلمین روز شهادت سردار طاهری یادآور شد: بصیرت افزایی بایستی از مهمترین اهداف این گردهمایی باشد چرا که شهید طاهری نیز چنین بود.

وی بیان کرد: آنانی که زاویه پیدا می کنند هرچه فاصله بگیرند این فاصله سبب هلاکت و نابودیشان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور از مطالبه گری آن هم در مباحث فرهنگی و هنری به عنوان یکی از شاخصهای شهید طاهری نام برد و افزود: اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات جوانان و دستیابی به راهکارهایی رفع مشکلات از جمله مسائل مهم و قابل توجه همگان است.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: آنچه مقام معظم رهبری امروز از ما می خواهد و به صراحت نیز بیان کردند آنکه معنای نفوذ دشمن را که در راستای ضربه زدن به اسلام بود را به طور دقیق درک کنیم، عمق کینه آمریکا به نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه جوانان به دشمن شناسی باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که قرار است هفتم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار شود، تصریح کرد: اندیشه جوانان باید همچون شهید طاهری باشد و اگر زمانی جوانان پشت سر رزمندگان می آمدند تا کمترین آسیب را ببینند امروز در مسئله انتخابات دشمنان جوانان را رصد می کنند تا آنان را از حضور باز دارند.

به گفته حجت الاسلام ابراهیمی پور، تا زمانی که ملت ما به ویژه جوانان در مسیر رهبری و نظام باشند، دشمن کاری از پیش نمی برد.

در این آئین پدر، مادر و همسر شهید سردار طاهری، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجد سلیمان و طالب زاده از هنرمندان کشور نیز حضور داشتند، نوحه خوانی و سینه زنی نیز از دیگر برنامه های جنبی این آئین بود

۳۴

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها