شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

یازدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس

نوشته شده در ساعت - 11 فروردین 1396
شهید سعید سیاح طاهری

در یازدهمین جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس هنرمندان کشور همچون فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان، شبنم مقدمی، بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، سیدعلی صالحی، حسین سلیمانی، مالک حدپور سراج،و بهزاد کریمی در کنار همسران شهدا و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس شرکت داشتند. افتتاحیه روز اول این جشنواره با حضور و خیرمقدم نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آیت الله صفایی بوشهری صورت گرفت.

جشنواره یازدهم دانش آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد آشنایی نوجوانان این استان با تاریخچه مقابله جهادی و فرهنگی مردمان دیار جنوب برضد تصرف این خطه توسط استعمار برگزار شد و حدود ده هزار دانش آموز دختر و پسر این استان و معلمان مربوطه به همراه هنرمندان کشور شرکت کردند.

در این جشنواره در کنار نمایش فیلم، هنرمندان از روی عکس دسته جمعی طراحی شده تعدادی از بزرگمردان تاریخ مقاومت خلیج فارس بصورت نقالی به معرفی شهیدانی همچون نادر مهدوی (فرمانده نیروی دریایی سپاه در مبارزه با ناوهای آمریکا در خلیج فارس)، شهید رییسعلی دلواری (قهرمان خطه جنوب در مبارزه با انگلیس در جنگ جهانی اول)، شهید باقرخان تنگستانی (فرمانده مردمی در جنگ ۱۸۵۶ با نیروهای متجاوز به بوشهر)، کاپیتان شهید محمد ابراهیم همتی (فرمانده ارتشی و دلاور ناوچه پیکان)، خلبان شهید سید علیرضا یاسینی (فرمانده شجاع پایگاه هوایی بوشهر)، شهید علیرضا ماهینی (از فرماندهان جنگ های نامنظم شهید چمران) و شهید غضنفر السلطنه برازجانی (از بزرگان نهضت جنوب) و علمای جهادی همچون شیخ حسین چاه کوتاهی، شیخ محمد حسین برازجانی، آیت الله سید عبدالله بلادی، آیت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی و نیز زائر خضرخان اهرمی پرداختند.

از کتاب هایی که برای معرفی این بزرگواران و پس از معرفی توسط هنرمندان به آموزگاران اهدا شد تا با آشنایی بیشتری در کلاس برای دانش آموزان بازگو شود می توان به کتاب «تاج سرکرانه» نوشته محمد ولیزاده درباره شهید رییسعلی دلواری و کتاب «بار دیگر نادر» درباره شهید نادر مهدوی اشاره کرد.

بنیانگذار این جشنواره خودجوش، سردارشهید سعید سیاح طاهری بود که بیان مفاهیم صلح و دفاع مقدس در قالبی شاد و هیجان برانگیز برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و دچار حادثه را ترویج داد که خود در سال ۱۳۹۴ در سوریه و در جنگ با داعش به شهادت رسید.

پشتیبانان اجرای این برنامه، حوزه هنری استان بوشهر، سپاه امام صادق (ع) و نواحی بوشهر و خورموج، دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استانداری بوشهر، ادارات آموزش و پرورش شهرهای بوشهر، چغادک، شیف، خورموج و کاکی، منطقه دوم ندسا، بنیاد ایرانشناسی (بوشهر) و بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران بودند.

۹۰

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها