شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

جشنی به مهمانی نجف دریا بندری و میزبانی شهید سعید طاهری

نوشته شده در ساعت - 17 اردیبهشت 1399

شاگردی از استادش پرسید: از کجا باید یک انسان خوب را تشخیص دهم؟
استاد جواب داد: تو نمی‌توانی از روی سخنان یک فرد تشخیص دهی که او یک انسان خوب است، حتی از ظاهر او هم نمی‌توان به این شناخت رسید.
اما می‌توانی از فضایی که درحضور او به وجود می‌آید، او را بشناسی؛ چرا که هیچ کس قادر نیست فضایی ایجاد کند که با روحش سازگاری نداشته باشد .
این فیلم زیرخاکی همین الان بدستم رسید که قسمتی از بازدید شورای هنرمندان آبادان و خرمشهر از صدا و سیمای آبادان در سال هشتاد و چهار می باشد .
چه کسی باور میکند که پانزده سال پیش دو مرد، یعنی شهید سعید سیاح طاهری و نیز عکاس مشهور آبادانی جناب ارشدی به فکر بیفتند تا برای ارتباط و به دور هم جمع کردن هنرمندان نسل قبل و بعد آبادان و خرمشهر شورایی به همین نام تشکیل داده و از همه این عزیزان برای گردهمایی دو روزه دعوت کنند تا چند روز در ابادان میزبانشان باشند . نیت هردو این بود که تجربیات نسل قبل با رفاقتی چشم در چشم و با ایجاد پیوند استاد و شاگردی به جوانان هنرمند به شدت تشنه پس از جنگ منتقل شود و در این میان مرحوم استاد نجف دریابندری با تمام مشکلات ناشی از سن با چه شوقی در این شورا و بازدیدهای این سفر شرکت جستند . واقعا شهید طاهری چه میخواست تا با کمک دوستش اقای ارشدی ، خودجوشانه چنین فضا و اتمسفری را در شهرشان خلق کنند ؟
شاید فقط یک دلیل داشت کار این مرد و دوستش دلسوزی و آینده نگری برای جلوگیری از شکاف احمقانه در پیش .
چیزی که اینان پانزده سال پیش در سنگ خارا دیدند و صاحبان مناصب هنوز در آینه نمی بینند .
بهر حال ، دنیا گذرد، محنت دنیا گذرد
چون باد صبا برلب دریا گذرد
روح مرحوم نجف دریابندری و شهید طاهری غرق شادی باد انشاالله

۱۰۸

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها