شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج سعید سیاح طاهری برگزار می شود

نوشته شده در ساعت - 13 دی 1396

دومین سالگرد شهادت مدافع حریم انقلاب اسلامی و مجاهد عرصه فرهنگ سردار شهید حاج سعید سیاح طاهری با سخنرانی محمدحسین صفارهرندی و سردار عباس سرخیلی در مسجد القرآن نبرد جنوبی برگزار می شود.

دومین سالگرد شهادت مدافع حریم انقلاب اسلامی و مجاهد عرصه فرهنگ سردار شهید حاج سعید سیاح طاهری با سخنرانی محمدحسین صفارهرندی و سردار عباس سرخیلی در مسجد القرآن نبرد جنوبی برگزار می شود.

دومین سالگرد شهادت سردار سرتیپ مدافع حرم شهید حاج سعید سیاح طاهری فردا پنج شنبه 14 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی محمدحسین صفارهرندی و سردار عباس سرخیلی در تهران به ادرس بزگراه امام علی جنوب ، اتوبان شهید محلاتی شرق(آهنگ)، خیابان نبرد جنوبی، خیابان ده هقی، مسجد القرآن برگزار میشود.

زندگی نامه:

شهید حاج سعید سیاح طاهری در سال 1336 در شهرستان آبادان به دنیا آمد. دوران نوجوانی او مصادف با اوج‌گیری مبارزات حق‌طلبانه مردم ایران بر علیه حکومت خودکامه پهلوی بود. روح بزرگ شهید سیاح طاهری، او را به‌سمت مبارزه بر علیه سلطه استعمار و استبداد در کشورمان سوق داده و مجاهدت در راه ریشه‌کن کردن نظام طاغوتی و برپایی حکومت اسلامی به‌رهبری حضرت امام خمینی(ره) را بر اخذ بورسیه و تحصیل در آمریکا ترجیح داد.

پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنی‌صدر مشارکتی فعال دانست، با شروع تجاوز دشمن بعثی به میهن عزیزمان به‌همراه پدر و دو برادرش داوطلبانه به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان در مسئولیت فرماندهی رده‌های مختلف رزمی پرداخت، در طول 8 سال دفاع مقدس مردم عزیزمان، همواره در جبهه‌های مختلف حضور داشت، بارها در عملیات‌های مختلف مجروح گردید و با از دست دادن قسمت زیادی از سلامتی و اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی 70% نائل آمد.

شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه، از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادواره‌های شهدا و عملیات‌های جنگ تحمیلی به انجام رسانید. اشتیاق شدید ایشان به خدمت و شهادت در راه خدا سبب گردید، با مورد تهدید قرار گرفتن حرم اهل‌بیت در سوریه، به صف جهاد بر علیه گروههای تکفیری و ضداسلام در مسئولیت مستشاری بپیوندد. روز چهارشنبه 23 دی ماه پس از سالها صبر و بی‌تابی در پیوستن به همرزمان شهیدش، به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم سردار حاج سعید سیاح طاهری صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهید فردا (یکشنبه) از مقابل حسینه ثارالله اهواز برگزار می‌شود و پیکر شهید روز دوشنبه به آبادان منتقل خواهد شد. شب دوشنبه ساعت 7 عصر وداع با شهید در سالن سپاه برگزار می شود.

مراسم تشییع و تدفین شهید سیاح طاهری نیز 8 صبح روز سه‌شنبه از مصلای آبادان برگزار می‌شود و پیکر شهید در گلزار شهدای این شهرستان خاکسپاری خواهد شد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

۲۳۳

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها