شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

شب خاطره شهید مدافع حرم حاج سعید سیاح طاهری در آبادان برگزار شد

نوشته شده در ساعت - 24 دی 1399
به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج سعید سیاح طاهری شب خاطره‌ای با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی، بسیج دانش آموزی و‌ موسسه فرهنگی هنری تفکر ناب شهرستان آبادان برگزار شد.

«حجت الاسلام محمد علی درویش نژاد» امروز (دوشنبه ۲۲ دی) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار سعید سیاح طاهری، با اشاره به عملیات «کربلای ۵» اظهار کرد: این عملیات یکی از بزرگترین و تعیین ‌کننده‌ترین عملیات ‌ها در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود که رشادت های رزمندگان و شهدای عزیز در جریان آن در تاریخ جنگ تحمیلی به یادگار باقی مانده است.

 

مدیر موسسه فرهنگی هنری تفکر ناب شهرستان آبادان به شهدای مدافع حرم شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: امنیت امروز ما مدیون رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم آل اللّه و در راس همه آنها سردار رشید جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

وی تصریح کرد: در نظر داریم برنامه های مختلفی را به همت کارگروه ایثار و شهادت در راستای پررنگ تر کردن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم منطقه آزاد اروند در موسسه فرهنگی هنری تفکر ناب برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام درویش نژاد از برگزاری برنامه شب خاطره سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج سعید سیاح طاهری خبر داد و اضافه کرد: این ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت این شهید والامقام در هیات دانش آموزی حزب اللّه زیر مجموعه موسسه فرهنگی هنری تفکر ناب با مشارکت دفتر حوزه هنری انقلاب اسلامی، بسیج دانش آموزی شهرستان آبادان و این موسسه برگزار شد.

 

فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان آبادان با اشاره به برنامه های برگزار شده در این شب خاطره ابراز کرد: این مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط یکی از دانش آموزان قاری، خاطره گویی فرزند بزرگوار شهید سعید سیاح طاهری و مداحی ذاکر اهل بیت برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه سردار شهید سعید سیاح طاهری در (۱۸ اسفند ۱۳۳۶) در آبادان دیده به جهان گشود و در (۲۳ دی ۱۳۹۴) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد عنوان کرد: این شهید والامقام از فرماندهان جنگ ایران و عراق و فعال فرهنگی و اجتماعی بود که در سن ۵۸ سالگی عازم سوریه شد و در منطقه خان طومان در نزدیکی شهر حلب به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام درویش نژاد به فعالیت ها و سوابق شهید سیاح طاهری اشاره کرد و‌ ادامه داد: شهید سیاح طاهری، مؤسس جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس، راه اندازی جشنواره‌های دانشجویی فیلم دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی کتاب های (دا، کوچه نقاش‌ها، دختر شینا، بابا نظر و …) را در کارنامه فعالیت های فرهنگی خود به ثبت رسانده است.

 

وی یاد آور شد: بیشتر فعالیت های فرهنگی این شهید بزرگوار در جهت گروه‌های دانش آموزی، معلمان، کارکنان بیمارستان میلاد، مهمانداران هواپیما و همچنین در زندان ها بود و پایه‌گذار حضور مددجویان زندانی در سفرهای راهیان نور نیز شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

۴۹

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها