شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

سیزدهمین جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس برگزار شد

نوشته شده در ساعت - 21 اسفند 1396

سیزدهمین جشنواره شاد، آموزنده و تاثیرگذار دانش آموزی فیلم دفاع مقدس در مناطق زلزله‌زده استان کرمان برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره خودجوش دانش آموزی فیلم دفاع مقدس به همت جمعی از هنرمندان سینما، نویسندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس با هدف تغییر روحیه‌ آسیب دیدگان زلزله استان کرمان، در شهرستانهای کوهبنان و راور برگزار شد.

در ایام برگزاری این جشنواره تمامی دانش آموزان این شهرستان ها و روستاهای اطراف به طور رایگان به محل برگزاری جشن منتقل شده و از برنامه‌های کاملا شاد و آموزنده‌ی آن استفاده کردند.

 

در حاشیه این برنامه به تمامی دانش‌آموزان این مناطق بسته های نوشت افزار اهدا شد و کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات احمد یوسف زاده از آزادگان نوجوان کرمانی و فیلم مستند مربوط به آن، بین تمامی معلمان به رایگان توزیع شد.

هنرمندانی همچون امیرمحمد متقیان، مالک حدپور سراج، محمدرضا هدایتی، سیدعلی صالحی (بازیگران سینما و تلویزیون) بهزاد کریمی (شعبده باز) و آقایان سیدرضا میر کریمی، حسین ترابی و همایون امامی (کارگردانان سینما)، ملا صالح قاری (آزاده قهرمان) و احمد یوسف زاده (نویسنده) با همراهی در برگزاری این جشنواره ضمن اجرای برنامه های بسیار شاد، برای بالا بردن روحیه سختی پذیری در مقابله با مشکلات گذرای زلزله، دانش آموزان را با معارف مقاومت ملت ایران در زمان دفاع مقدس آشنا می کردند.

طی چهار روز برپایی سیزدهمین دوره این برنامه‌ی شاد و تاثیرگذار بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز این مناطق به همراه تعدادی از والدین و معلمان خود از این برنامه‌های مفرح استفاده کردند.

لازم به ذکر است که این برنامه ها به صورت کاملا خودجوش، توسط شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حریم و حرم پایه گذاری شده و تمامی دوره های آن صرفا در مناطق محروم و آسیب دیده با سیاست سه گانه (کمترین قیمت، بیشترین تعداد و بهترین تاثیر) اجرا می شود.

یاری گران برگزاری این جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای کوهبنان و راور، سپاه ثارالله استان کرمان، نواحی سپاه شهرستانهای کوهبنان و راور، حوزه هنری استان کرمان، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و نیز دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران هستند.

۵۲

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها