شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

سوابق و مسئولیت ها

نوشته شده در ساعت - 09 بهمن 1396
شهید سعید سیاح طاهری
  • فعالیت‌ها
    مؤسس جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس
    راه اندازی جشنواره‌های دانشجویی فیلم دفاع مقدس
    برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی کتاب دا، کوچه نقاش‌ها، دختر شینا، بابا نظر و… برای گروه‌های دانش آموزی، معلمان و کارکنان بیمارستان میلاد، مهمانداران هواپیما و همچنین در زندان ها
    پایه‌گذار حضور مددجویان زندانی در سفرهای راهیان نور

وی با هماهنگی ذوالقدر معاونت قوه قضاییه و بسط این روش به ندامتگاه‌های عمومی دیگر شهرها از جمله آبادان، اهواز، بوشهر، اوین، ندامتگاه زنان شهر ری و کلیه ندامتگاه‌های استان لرستان، تعدادی از مددجویان شرکت کننده در مسابقات را با اهداء مرخصی و عفو مشروط از زندان آزاد کرد.

در همین راستا و با پیگیری ایشان و همکارانشان و هنرمندانی همچون پرویز پرستویی و مساعدت ریاست قوه قضاییه، چند نفر از این مددجویان محکوم به اعدام، در آستانه اجرای حکم از اعدام رهایی یافتند.
در جریان زلزله تبریز و ارسباران در سال ۱۳۹۱ وی جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس را برگزار کرد. در این جشنواره حدود ۴۳ هزار نفر از بچه‌های کل مناطق زلزله‌زده شرکت کردند.
حبیب احمدزاده به همراه کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی، مرتضی سرهنگی و سعید سیاح طاهری، از بانیان اولیهٔ جشنی به نام کشتی دوستی بودند که ۲ مهر ۱۳۸۹، در سی‌امین سالگرد جنگ ایران و عراق، با کمک هنرمندان سینمای ایران و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر، با شرکت کودکان عراقی شهرهای بصره و فاو و کودکان ایرانی بر روی کشتی دوستی در رودخانه مرزی اروندرود (حد فاصل این چهار شهر و بهانه اصلی شروع جنگ توسط صدام) برگزار شد. این مراسم را مجری برنامه‌های کودک تلویزیون ایران عمو پورنگ اجرا کرد و گزارش آن از تلویزیون‌های ایران و عراق پخش شد.

۳۶۶

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها