شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

تندیس شهید سیاح به مادر شهید زین‌الدین اهدا شد

نوشته شده در ساعت - 04 بهمن 1399
در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان بخش مسابقه «داستانی» معرفی و تقدیر شدند.

در هشتمین ویژه‌برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از شبکه افق روی آنتن رفت، برگزیدگان بخش مسابقه «داستانی» معرفی و تقدیر شدند. در جریان برگزاری جشنواره فیلم عمار برگزیدگان بخش مسابقه داستانی معرفی و تقدیر شدند. هوشنگ توکلی که به نمایندگی از هیئت داوران بخش مسابقه «داستانی» در استودیوی برنامه حاضر شده بود، در سخنانی کوتاه درباره آثار این بخش توضیح داد: آثار امسال، بسیار پربار بود. کارها، خیلی نزدیک به همدیگر بود و در جریان داوری، ساعت‌ها طول می‌کشید که انتخاب کنیم کدام آثار برگزیده شوند. راجع به هر اثری که می‌خواستیم حرف بزنیم، کار باکیفیتی بود.
بنابرین گزارش، هیئت داوران بخش «داستانی» متشکل از هوشنگ توکلی، حامد بامروت‌نژاد، سعید مستغاثی، داوود مرادیان و سیدناصر هاشم‌زاده در بخش «داستانی کوتاه» ضمن تقدیر از اثر «اژد‌ها لازم می‌شود» به کارگردانی «سامان غنائمی» و اثر «تاول» به کارگردانی «محمد اسفندیاری» لوح افتخار این بخش را به اثر «پیشکش» به کارگردانی «سجاد معارفی» و اثر «جبران می‌کنم» به کارگردانی «جمال احمدی» اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «پرستار» به کارگردانی «حسین دارابی» اهدا شد. همچنین داوران در این بخش لوح افتخار دستاورد‌های فنی و هنری را برای جلوه‌های ویژه اثر «فضابازی» به «روزبه شمشیری» اهدا کرد.
در بخش داستانی نیمه بلند و بلند نیز هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «سوزگلاویژ» به کارگردانی «یاسمن نصرتی» و اثر «دختر الهام» به کارگردانی «دانش اقباشاوی» لوح افتخار این بخش را به دلیل «داشتن ایده‌ای جذاب» به فیلمنامه اثر «سه سپیده» به نویسندگی «علی حسن‌زاده» اهدا کرد. همچنین داوران فانوس این بخش را به اثر «دیپورت» به کارگردانی آقای «امیر سجاد حسینی» اهدا کردند. در ضمن در بخش قاب اول نیز ضمن تقدیر از اثر «الرد القاسم» به کارگردانی «محمدامین عامری فلیحی» لوح افتخار این بخش به اثر «لیاخوف» به کارگردانی «امیرعلی مروج» اهدا شد.
جوایز این بخش توسط مادر شهید حسین غلام کبیری امضا شده بود، امسال به دلیل کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خانواده شهدا در جشنواره حضور نداشتند.
سجاد معارفی، کارگردان فیلم «پیشکش» در سخنانی کوتاه بعد از گرفتن جایزه اظهار داشت: من خواهش می‌کنم از بچه‌های جریان سینمای انقلاب اسلامی که همان قدر که اندیشه مهم است و به آن اهمیت می‌دهند، علم سینما هم مهم است و باید در این زمینه هم بیشتر تمرکز کنیم.
علی حسن‌زاده نیز بعد از دریافت جایزه خود گفت: فیلمی که بنده نویسنده آن بودم درباره حوادث انقلاب در اردبیل است. در این منطقه ما یک اتفاقی افتاده است که در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است، اهالی روستایی در زمان انقلاب، یک عزاداری برگزار می‌کنند که این مراسم به تظاهراتی علیه رژیم پهلوی تبدیل می‌شود که در جریان آن با حمله ژاندارمری و عوامل شاه، تعدادی از این روستایی‌ها شهید و زخمی می‌شوند.
براساس این گزارش، در بخش بعدی این ویژه برنامه، با معرفی کتاب «لذت سادگی» که خاطرات اکران‌کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار را روایت می‌کند و همچنین بعد از پخش کلیپی درباره شهید سیاح طاهری، از محمد مردی، اکران کننده مردمی جشنواره عمار در قم با اهدای تندیس شهید سیاح تقدیر شد. این تندیس هر دوره، به یکی از اکران کنندگان فعال جشنواره در شهر قم اهدا می‌شود.
مردی در سخنانی بعد از دریافت تندیس شهید سیاح گفت: بنده به عنوان نماینده و کوچک‌ترین عضو اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در اینجا هستم، من این تندیس را به نمایندگی از اکران کنندگان به مادر شهید زین‌الدین اهدا می‌کنم.

۳۱

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها