شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

تولید سرودهایی با موضوع مناطق محروم در حوزه هنری خوزستان

نوشته شده در ساعت - 03 دی 1400

راهبر باشگاه سرود مرکز هنرهای مردمی حوزه هنری خوزستان از تولید شش سرود با موضوع مناطق محروم در این نهاد فرهنگی خبر داد و گفت: محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی از اهداف این طرح است.

علی‌اکبر فلاحی با اشاره به فعالیت باشگاه سرود مرکز هنرهای مردمی حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: با راه‌اندازی این باشگاه در حوزه هنری، ابتدا یک سرود با نام «مدال خدمت» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی همزمان با نیمه شعبان تولید شد.

وی افزود: پس از آن در شهرستان‌های کارون و هویزه و مناطق کوی علوی، ملاشیه، منبع آب و حصیرآباد اهواز فراخوانی جهت جذب نوجوانان و جوانان برای تشکیل گروه‌های سرود منتشر شد و با برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور شرکت‌کنندگان در هر منطقه یک سرود تولید کردیم.

راهبر باشگاه سرود مرکز هنرهای مردمی حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون شش سرود در مناطق محروم تولید شده و توانستیم نوجوانان بااستعداد و علاقه‌مند به سرود و مداحی را شناسایی کنیم و آنها را آموزش دهیم اضافه کرد: عناوین این سرودها «رهرو راه تقوی»، «رمز استواری»، «سربازان ولایت»، «انصار الحسین (ع)»، «فرزندان شهید صیمری» و «مردان شهید علی هاشمی» است.

فلاحی بیان کرد: آخرین کار ما سرود شهید سیاح طاهری است که به دو زبان فارسی و عربی تولید شده و مرحله صوتی آن آماده شده و تصویربرداری آن در شهرستان آبادان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی این آثار گفت: محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی از اهداف این طرح است.

راهبر باشگاه سرود مرکز هنرهای مردمی حوزه هنری خوزستان خاطرنشان کرد: ملاک ما در انتخاب مناطق محروم، محرومیت مناطق و محرومیت مردم آن منطقه از دسترسی به امکانات است. علاوه بر آن، خدمات فرهنگی از اصلی‌ترین دلیل انتخاب آن منطقه برای فعالیت است.

براساس اعلام حوزه هنری خوزستان، فلاحی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی مناطق عناصر هویتی به دلایل مختلفی کمرنگ شده یا از بین رفته باشد یادآور شد: اگر ما بتوانیم این هویت را بازآفرینی و یادآوری کنیم پله محکمی در کاهش آسیب‌های فرهنگی پایه‌گذاری کرده‌ایم و به همین دلیل در این طرح توجه ما به ظرفیت‌های بالفعلی است که به عنوان نیروی انسانی موفق فراموش شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

۴۱

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها