شهید سعید

شبکه های مجازی ما را دنبال کنید

پیکر شهید مدافع حرم در آبادان خاکسپاری شد

نوشته شده در ساعت - 29 دی 1394

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سعید سیاح طاهری مدافع حرم حضرت زینب و رقیه(س) سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و مدیران و مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان آبادان برگزار شد.

پیکر مطهر و پاک شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حرم عقیله بنی هاشم (س) که در جریان دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده بود از مصلای نماز جمعه به سوی گلزار شهدای آبادان تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید از مصلای نماز جمعه تا مسجد امام امیر المومنین بر روی دست مردم شهید پرور آبادان حمل شد و پس از آن نماز میت از سوی آیت لله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر وی اقامه شد.

حاضران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سیاح طاهری مدافع حرم حضرت زینب با سر دادن شعارهایی نظیر حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، آمادگی خود رابرای دفاع از حریم اهل بیت در سوریه و عراق اعلام کردند.

امام جمعه آبادان در آیین تشییع شهید سیاح طاهری با برشمردن ویژگی های اخلاقی این شهید، گفت:سعید سیاح طاهری در طول حیات در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس با حضور در برنامه های مختلف نقش منحصر به فردی داشت.

حجت الاسلام علی ابراهمیی پور افزود:شهید سیاح طاهری بعد از جنگ تحمیلی نیز در آموزش نیروهای انقلابی و کارهای فرهنگی پیشقدم بود.

وی اظهار داشت:این شهید والامقام همواره آرزوی شهادت داشت و با حضور در میدان نبرد با تکفیری ها و در حین ماموریت مستشاری در سوریه به این آروزی دیرینه خود دست یافت و به همرزمان شهید خود پیوست.

آإیت لله علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت:مقابله با توطئه ها و جلوگیری از اهداف شوم دشمنان، هوشیاری امت های اسلامی و مردم همیشه در صحنه جهاد و شهادت را می طلبد.

وی اظهار داشت: تنها هدف شهدایی که در کشور سوریه و در جنگ با داعش جان خود را از دست دادند، حفظ آرامش هموطنان است که باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی باشیم.

شهید حاج سعید سیاح طاهری سال 1336 در شهرستان آبادان به دنیا آمد و دوران نوجوانی او مصادف با اوج گیری مبارزات حق طلبانه مردم ایران علیه حکومت خودکامه پهلوی بود.

روح بزرگ شهید سیاح طاهری، او را به سمت مبارزه علیه سلطه استعمار و استبداد در کشورمان سوق داد و مجاهدت در راه ریشه کن کردن نظام طاغوتی و برپایی حکومت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را بر اخذ بورسیه و تحصیل در آمریکا ترجیح داد.

وی پس از انقلاب در عرصه های مختلف دفاع از کشور از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنی صدر مشارکتی فعال بود و با شروع تجاوز دشمن بعثی به کشور به همراه پدر و 2 برادرش داوطلبانه به دفاع از نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان در مسئولیت فرماندهی رده های مختلف رزمی پرداخت.

این شهید در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره در جبهه های مختلف حضور داشت، بارها در عملیات های مختلف مجروح شد و با از دست دادن سلامتی و اهدای یک چشم خود، به افتخار جانبازی 70درصدی نائل آمد.

شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادواره های شهدا و عملیات های جنگ تحمیلی به انجام رسانید.

آن شهید والامقام دارای روحیه بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر همراه با تواضع و اخلاص در عمل بود و اشتیاق شدید وی به خدمت و شهادت در راه خدا سبب شد با مورد تهدید قرار گرفتن حرم اهل بیت در سوریه به صف جهاد علیه گروه های تکفیری و ضداسلام در مسئولیت مستشاری بپیوندد.

وی چهار بار در این جبهه حضور یافت تا اینکه سرانجام، چهارشنبه 23 دی 1394 در شهر حلب سوریه شربت گوارای شهادت را نوشید و روح بلندش پس از سال ها صبر و بی تابی در پیوستن به همرزمان شهیدش، به ملکوت اعلی پر کشید.

منبع:خوز نیوز

۴۲

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین پیام ها

آرشیو پیام ها